Davant la crisi

PP i PSOE pacten d’esquenes a la majoria social

Intersindical Valenciana s’oposa a l’acord que sobre les polítiques econòmiques i socials han arribat PP i PSOE davant de la celebració del Consell d’Europa dels propers dies 27 i 28 de juny.

23 / 06 / 2013 | Intersindical

El Sindicat considera que aquest acord hauria d’haver comptat amb una debat social amb la particiació d’una àmplia majoria social, política i sindical. No ha estat així, el document és el producte d’una negociació tancada entre els dos partits que no han escoltat ni a la resta dels partits de les Corts ni tampoc a la majoria social que s’oposa a totes aquestes polítiques.

Els dos partits continuen pel camí de la reforma de l'article 135 de la Constitució

Sobre el contingut, l’acord arreplega moltes generalitats, no contempla un vertader canvi estructural que aposte per posar fi a les polítiques estructurals i d’austeritat de la Unió Europea i de la Troica. Unes polítiques que estan suposant un greu dany al conjunt dels pobles de tota Europa, especialment els del sud.

Els dos partits continuen pel camí de la reforma de l’article 135 de la Constitució Espanyola que avantposa el pagament del deute, que ni és públic ni legítim, a les polítiques socials.

Des del sindicat, es considera que s’hauria de promoure un acord per derogar el Pacte d’Estabilitat i per tal que el Banc Central Europeu utilitze totes les seues eines per impulsar el creixement econòmic, la creació d’ocupació, assegurar el finançament dels estats i facilitar que la liquidesa que facilita els bancs servesca per finançar les persones i les empreses i no per continuar obtenint beneficis a costa de totes i tots. En eixe sentit, s’hauria d’avançar per l’establiment d’una banca pública europea.

Per altra part, Intersindical Valenciana critica diversos aspectes contemplats a l’acord com ara: el suport a l’acord de lliure comerç entre la Unió Europea i els Estats Units que resulta preillós per la nostra economia i, especialment, per la nostra agricultura i la crida a fer efectiva la Directiva de Serveis que és un pas més cap la privatització i mercantilització dels serveis públics.

Per tot açò, des de la Intersindical Valenciana es considera que aquest no és el pacte que requereix el moment ja que sols servirà per aprofundir en les actuals polítiques que estan condemant la població a la pobresa i a la pèrdua de drets.