Davant la crisi

Què és el Pla de xoc social al País Valencià?

27 / 05 / 2020 | Intersindical

Intersindical Valenciana forma part del Pla de Xoc Social

Les organitzacions signants del document de “Estratègies bàsiques enfront de la crisi del coronavirus” s’han constituït com a grup de treball per un Pla de xoc social al País Valencià. En una assemblea telemàtica amb la participació de totes les organitzacions socials i sindicals (CGT, CNT, COS L’Horta, Intersindical Valenciana, les Plataformes d’Afectades per la Hipoteca i la xarxa Entrebarris), que van donar suport al passat 21 de Març el document “Estratègies bàsiques enfront de la crisi del coronavirus”, es va donar per constituït a nivell de País Valencià el grup de treball “Pla de xoc social” que mantindrà contacte amb altres iniciatives similars en l’àmbit estatal, encara que conservant la seua autonomia, per a aconseguir una eixida justa i social a la crisi associada a la pandèmia del coronavirus.

El grup de treball té representació en diferents comarques del País Valencià i la seua intenció és la de continuar creixent tant en organitzacions implicades com en territori abastat. La sèrie d’exigències bàsiques que parteixen com a base del Pla de xoc social recullen propostes referides a la defensa dels serveis públics, la reversió de les retallades, la dotació de recursos materials i de protecció per als treballadors sanitaris, en defensa dels drets de treballadores i treballadors enfront de la desprotecció i abusos patronals, pel dret a l’habitatge i subministraments bàsics, contra la violència masclista i per la sobirania alimentària entre altres.

En aquest moment formen part del Pla de Xoc Social al País Valencià les següents entitats:

CNT València; CGT PV (Castelló, València, Alacant); COS (Horta i Castelló), IntersindicalValenciana (València,Castelló,Alacant); SEPC(València); PAHs País Valencià (València, Castelló, Elx-Crevillent, La Safor, Altea, Burjassot); Entrebarris; Per l’Horta; Psicòlegs Sense Fronteres; Sillascontraelhambre; MareaBlanca; EcologistesenAccióPV Federació AA.VV València; Plataforma pel Dret a Decidir del País Valencià, Marea Roja d’Alacant-Baladre.

Pla_de_xoc_social_al_País_Valencià_maig_2020.pdf

Pedro
19 / 06 / 2020 - 17:22

On puc consultar el document Estratègies bàsiques enfront de la crisi del coronavirus ?

Intersindical Valenciana
27 / 06 / 2020 - 15:49

És el document que vam fer per al Primer de Maig. El tens a la web de la Intersindical Valenciana. També pots consultar en la web del Pla de Xoc Social el manifest que es va fer per les mobilitzacions del 20J.