Drets de les dones

Intersindical Valenciana convoca l’Aturada Internacional de Dones

El Sindicat ha legalitzat una aturada entre les 12 i les 13 hores.

07 / 03 / 2017 | Intersindical

L’Àrea de Dones de la Intersindical Valenciana s’ha sumat a l’Aturada Internacional de Dones convocada pel moviment feminista a diferents països per exigir als governs que prenguen mesures per eradicar les violències que pateixen les dones. La nostra organització he decidit legalitzar la convocatòria, d’una aturada entre les 12 i les 13 hores del dia 8 de març, per donar cobertura legal a totes les dones que se sumen a aquesta. A més, fa una crida a les dones a concentrar-se a les portes dels seus centres de treball per fer visible la protesta i ha convocat tres concentracions a les 12 hores a:

Alacant, Plaça de la Muntanyeta
Castelló, Delegació de Govern, Maria Agustina
València, Torre 3 de la Ciutat Administrativa 9 Octubre

L’Àrea de les Dones de la Intersindical Valenciana ha convocat l’aturada amb les següents reivindicacions:

a) La millora de les condicions laborals de les dones i la fi de la desigualtat laboral mitjançant la consecució de la supressió de la bretxa salarial, el sostre de vidre per promocionar, i la desigualtat en les pensions.

b) La promoció de la conciliació de la vida familiar i personal.

c) La desaparició de la discriminació en l’accés a l’ocupació i la disminució de la taxa d’atur de dones.

d) La lluita efectiva contra les situacions d’assetjament sexual en l’àmbit laboral, la precarietat laboral i l’alta taxa de contractes amb jornades parcials i de curta durada.

e) L’exigència al Govern de l’Estat per desenvolupar i acordar amb els grups de l’oposició, col·lectius feministes i agents socials, les mesures per eradicar les violències cap a les dones i al seu torn siga considerat qüestió d’Estat.

Intersindical Valenciana ha comunicat a la Generalitat Valenciana que totes les dones alliberades del sindicat faran la vaga del dia 8 de març.

Finalment, des de l’Àrea de les Dones de la Intersindical Valenciana animem a les dones de tots els territoris de l’Estat espanyol a què es sumen a aquesta aturada internacional, que alcem la veu i juntes fem tremolar al patriarcat i enderrocar els pilars que el sostenen.

Recordeu que podeu trobar ací resposta a les preguntes més freqüents sobre l’aturada del 8-M.

També podeu consultar ací els serveis mínims per a l’aturada.