Drets de les dones

8 de març, una nova jornada histórica

Intersindical Valenciana considera que la jornada del 8 de març de 2019 passarà a la història de la lluita feminista per la gran participació en la Vaga General Feminista, les concentracions del matí i les manifestacions de la vesprada.

09 / 03 / 2019 | Intersindical

Ha estat una mobilització multitudinària arreu de l’estat i del País Valencià durant tot el dia que ha finalitzat amb centenars de milers de persones en les manifestacions. A més, la convocatòria del Moviment Feminista de vaga de 24 hores de consum, cures, laboral i estudiantil, que ha secundat la Intersindical Valenciana, ha tingut un seguiment important als centrs de treball, i una gran repercussió mediàtica, la qual cosa ha suposat tornar a posar en l’agenda social i política la situació de discriminació que pateixen les dones a tots els àmbits socials, també al món del treball. Hui, les dones han estat visibles, ocupant les portades i el lloc que els hi correpon a la societat, i els homes en un segon plànol.

Per Intersindical Valenciana, la resposta de les dones, de totes les edats, de diversos àmbits laborals, ha estat exemplar, posant en evidència la societat patriarcal en la que vivim, així com la fortalesa i coherència del moviment feminista que porta un any organitzant la Vaga General Feminista i les mobilitzacions. Una resposta masiva que obliga els partits polítics i els governs a atendre immediatament les demandes de les dones, sense intermediaris, negociant directament amb aquest moviment les mesures necessàries per acabar amb la discriminació històrica que pateixen les dones, també al món laboral.

Per acabar, des de la Intersindical Valenciana, vol felicitar a totes les dones que han participat en aquesta fita històrica, també a aquelles que no ho han pogut fer per la seua situació laboral precària o temporal, per l’exemple de dignitat i lluita que han mostrat en aquest dia.