Drets de les dones

26 de juny, dia per a recordar

Amb tot, hui hem demostrat que ni callem ni callarem i que continuarem plantant cara als feixistes des dels carrers. Així ens ho han ensenyat les que ens han precedit i així ho ensenyarem a les que venen.

26 / 06 / 2023 | Intersindical

Intersindical Dones, dins de les desenes de col·lectius i associacions de dones pertanyents a la Coordinadora Feminista de València (CFV), ens hem concentrat hui en la Plaça de Sant Llorenç de València en contra dels pactes que neguen la violència masclista i els drets de les dones.

Les Corts Valencianes de l’onzena legislatura s’han constituït hui a les 10.30 h. Anteriorment, el dijous dia 22, des de la CFV es va realitzar una roda de premsa amb la lectura d’un manifest amb el qual insistíem en un fet preocupant: que a causa del canvi polític esdevingut al País Valencià es posa en risc els drets de nosaltres, les Dones.

Com que tenim molt en joc, i no anem a permetre cap pas enrere, en el manifest el moviment feminista demanàvem al Partit Popular que fora coherent amb el Pacte d’Estat contra la violència de gènere i masclista que ha ratificat i, donada la gravetat de les darreres declaracions realitzades per representants de VOX, que trenque el seu pacte al País Valencià i no permeta que negacionistes de la violència de gènere entren en les institucions.

Davant el 23J fem una crida a les dones a defensar els nostres drets i a votar a aquelles opcions polítiques progressistes capaces de garantir els drets aconseguits amb tant d’esforç i lluita. Només així podrem avançar en la construcció d’una societat mes justa i igualitària.

Les organitzadores de la protesta hem hagut de comunicar-nos d’úrgència amb la delegada del Govern perquè la policia ha tingut una actuació clarament antidemocràtica, atemptant contra el nostre dret a manifestació i a la llibertat d’expressió: no ens han deixat col·locar-nos al lloc que teníem autoritzat i tampoc no ens deixaven desplegar i fer visible la pancarta de la concentració.

Ni un pas enrere. Visca la lluita feminista!