Notícies

Presentació de la campanya per la reciprocitat plena i l’espai de comunicació en la nostra llengua

02 / 10 / 2019 | Intersindical

Ahir, 1 d’Octubre de 2019, es va presentar, al Centre Cultural La Nau de la Universitat de València, la «CAMPANYA PER LA RECIPROCITAT PLENA I L’ESPAI COMUNICATIU EN LA NOSTRA LLENGUA». La campanya es va presentar en un acte organitzat per l’STEPV, ESCOLA VALENCIANA i la Federació d’Organitzacions per la Llengua Catalana (FOLC) que va consistir en la lectura del Manifest per la reciprocitat plena, la projecció d’un audiovisual on diferents persones del domini lingüístic intervenen per expressar la necessitat de la reciprocitat plena i una taula redona en la qual van intervindre: Vicent Pitarch, – sociolingüista -, Amàlia Garrigós – periodista -, Natxo Badenes - president d’Escola Valenciana -, Anna Moner - escriptora i artista plàstica – i Rafa Xambó – sociòleg -. La presentació de l’acte va ser a càrrec de d’Alícia Martí, professora de la Universitat de València. L’acte va ser seguit per nombroses persones que omplien l’aula Seminari del Centre Cultural La Nau de gom a gom.

La campanya per la «reciprocitat plena i l’espai comunicatiu en la nostra llengua» que està impulsada per la FOLC, una xarxa d’entitats de la qual formen part entitats valencianes Escola Valenciana, STEPV i El Tempir d’Elx, té com objectiu aconseguir la reciprocitat plena dels mitjans de comunicació del nostre domini lingüístic, així com l’establiment i consolidació de l’espai de comunicació en la nostra llengua que possibilite la realització de programes de producció pròpia, doblatges, subtitulacions, cooperació per fomentar la nostra indústria audiovisual que permeta reduir els costos i maximitzar els resultats, alhora que òbriga al conjunt de la ciutadania de cada territori als accents i perspectives diverses i enriquidores de la nostra llengua. Les entitats impulsores de la campanya consideren necessari el compliment de la Carta Europea de les Llengües Regionals o Minoritàries, que, en l’article 11.2 compromet l’Estat espanyol “a garantir la llibertat de recepció directa de les emissions de ràdio i de televisió dels països veïns en una llengua usada en una forma idèntica o pròxima”.

La campanya s’ha presentat a València i Barcelona i en les properes setmanes tindrà lloc a Palma i a altres ciutats. A més, s’estan arreplegant signatures de col·lectius i de persones a l’enllaç http://www.folc.cat/form i es té previst mantindre reunions amb representants de les administracions del País Valencià, Illes Balears, Catalunya, Catalunya Nord, Andorra… per traslladar-los la necessitat d’implementar la reciprocitat plena dels mitjans de comunicació en la nostra llengua i la configuració d’un espai comunicatiu compartit.

Per adhesions al manifest:

Manifest_per_la_reciprocitat_plena.pdf