Drets de les dones

Es constitueix la Mesa per la igualtat salarial i laboral

Amb la participació dels grups parlamentaris, administració, plataformes i sindicats, ahir es va constituir la Mesa per la igualtat salarial i laboral i contra la feminització de la pobresa.

04 / 05 / 2016 | Intersindical

Ahir ens varem reunir en la Ciutat Administrativa 9 d’octubre representants de l’Administració –que convocava–,  grups parlamentaris, plataformes i associacions i sindicats per a constituir aquesta Mesa, un mandat -segons paraules de la Vicepresidenta del Consell i Consellera d’Igualtat i Politiques Inclusives- de les Corts Valencianes.

Amb l’assistència de representants dels sindicats CCOO, CSIF, IV i UGT i dels Grups parlamentaris: Cds, Compromís, PODEM, PP i PSPV. De l’Administració: Vicepresidenta, Secretari Autonòmic d’Inclusió i de l’Agència Vc. Igualtat, Direccions Generals d’ Ocupació , Turisme, Economia , Desenvolupament Rural i Responsabilitat Social-Transparència i Treball;  excusant assistència la Directora General de l’Institut de les Dones i per la Igualtat. Per últim, per part de les Plataformes ciutadanes i associacions: CEV-EVAP , SALVIA ,  Plataforma Tercer Sector, AFAM,  Federació de Pensionistes,  Dones Rurals PV ,  Federació Comerç  i F. Cooperatives PV.

Una vegada constituïda la mesa, per part de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives es va passar a analitzar les dades que ens aportaren a la reunió, sobre les estadístiques oficials al respecte de la situació de les dones al mercat de treball i les diferencies salarials, així com de les iniciatives que s’estan portant des del govern valencià per a pal·liar aquestes discriminacions,  com el Pla valencià de les dones, l’equiparació de les famílies monoparentals a les nombroses en la mesures fiscals i ajudes a la dependència que s’han tramitat i pagat.

En el torn d’intervencions, Intersindical va fer veure la necessitat de fer polítiques que incentiven la coresponsabilitat, així com de serveis públics que faciliten conciliar i de no oblidar cap dona en situació de ris d’exclusió, en especial les dones amb diversitats. També  va recordar que encara que s’està parlant de les diferències salarials en el món del sector privat, en l’Administració Pública aquestes diferències també existeixen, nombrant els sectors feminitzats que estan pitjor remunerats.

Per part de la Vicepresidenta i del Secretari Autonómic es va fer un anàlisi de les xifres, deixant palés l’empobriment de les dones que són el 70% de les perceptores de pensions no contributives, la diferència salarial del 30% o els sectors com Industria on les diferències són més grans, incidint en la necessitat de fer accions transversals, de donar una atenció especial a les persones cuidadores, amb nous usos del temps de treball i coresponsabilitat dels treballs de cura.

Algunes assistents comentarem la necessitat d’estadístiques homogènies i centrades en la realitat nostra, donat el ball de xifres entre les facilitades pels diferents organismes. La vicepresidenta apunta que s’està treballant sobre aquest punt i reconeix la dificultat actual donat que l’Institut Valencià d’Estadística està desmantellat. També va destacar la importància de treballar des de les TICs i els treballs que s’estan fent per exemple amb la tarjeta SIP.

Finalment es constituiren tres grups de treball que funcionaran on line i amb reunions presencials periòdiques: Igualtat Salarial i Laboral, Dona al món rural i Estructura Social.