Drets de les dones

Aturada de dones 8-M: preguntes freqüents

Responem les preguntes més freqüents sobre l’Aturada internacional de dones del 8-M: legalització, horari, accions, assemblees informatives, serveis mínims.

03 / 03 / 2017 | Intersindical

Intersindical Valenciana ha legalitzat la convocatòria de vaga per a donar cobertura legal a totes les persones que vulguen secundar-la. A continuació teniu les repostes a les prequntes més freqüents que ens consulten.

Vull sumar-me a l’Aturada internacional de dones, però…

És legal?

Sí, és legal. Des de la Intersindical Valenciana hem presentat en temps i forma la convocatòria de vaga per realitzar atur laboral de 12.00 a 13.00 el 8 de març.

Quins són els serveis mínims previstos?

Els serveis mínims prevists per a l’aturada són semblants a altres convocatòries de vaga general anteriors, i podeu consultarlos en el document adjunt.

Si no sóc afiliada o afiliat d’Intersindical Valenciana em cobreix?

Sí, sigues o no afiliada o afiliat del nostre sindicat pots secundar legalment l’aturada.

Quins sectors poden legalment secundar l’aturada?

Tots els sectors. Poden realitzar l’atur totes les treballadores i els treballadors del País Valencià, tant el personal funcionari com el laboral de tots els sectors productius i tots els centres.

Què he de fer concretament?

L’atur laboral està convocat per al 8 de març de 12.00h a 13.00h. A les 12.00 cessa la teva activitat al teu lloc de treball. Aleshores, aneu amb les companyes i companys que se sumen a l’aturada a la porta del teu centre de treball, en una zona que siga visible per a la ciutadania. Intersindical et convida a participar en les que hem convocat:
Alacant, Plaça de la Muntanyeta
Castelló, Delegació de Govern, Maria Cristina
València, Torre 3 de la Ciutat Administrativa 9 Octubre

Fes un cartell senzill exposant per què et sumes a l’atur. Podeu fer servir xiulets o cassoles per fer-vos sentir. Feu selfies, fotos i vídeos de la vostra acció i compartiu-los en les xarxes amb el hastag #8mAturadaDones. A les 13.00 acaba l’atur laboral.

Què puc fer més?

El 8M posa’t alguna peça morada o negra per significar-te amb el moviment.
Difon entre els teus familiars, amistats i companyes i companys de treball l’acció, animant-los a sumar-s’hi.
Fes vaga de consum durant tota la jornada.
Fes vaga d’activitats domèstiques (no rentem, no planxem, etc.).
Uneix-te a les diferents concentracions i manifestacions que es convoquen a la teua ciutat o poble per celebrar el 8M. A les capitals valencianes seran:

• Alacant, a les 19.30 h des de la Plaça dels Estels.
  • Castelló, a les 19.00 h des de la Plaça Maria Agustina.
  • València, a les 19.30 h des dels Jardins del Parterre.

Fes-te un selfie amb un cartell que pose #8mAturadaDones i penja’l en les teues xarxes socials els dies previs al 8M per animar altres persones a secundar l’aturada.

Encara tinc dubtes ...

Hem convocat assemblees informatives sobre l’aturada per al dilluns 6 de març a:
Castelló:  a les 17.30 h, a la seu del sindicat (Marqués de Valverde, 8).
I per al dimarts 7 de març a:
Alacant:  a les 17.30 h, a la seu del sindicat (Glorieta Poeta Vte. Mogica, 5 - 12).
València: a les 18.00 h, a la seu del sindicat (Juan de Mena, 18-baix).
També pots Posar-te en contacte amb les delegades o delegats d’Intersindical Valenciana al teu centre de treball, o en les seus de la Intersindical, i intentarem respondre els teus dubtes.
Us animem a totes i a tots a secundar l’aturada laboral perquè una societat més justa i igualitària és possible, lluitem per ella des de la unitat.

LA SOLIDARITAT ÉS LA NOSTRA ARMA!

Documents relacionats:

Volant amb preguntes freqüents sobre l’aturada internacional de dones del 8-M
Document de registre de la convocatòria de vaga
Cartell 8-M Aturada internacional de dones (PDF)
Cartell 8-M Aturada internacional de dones (PNG)
Serveis mínims (PDF)

Eva
05 / 03 / 2017 - 14:46

Es verdad q esa hora se nos descontara del sueldo?

Fina Celda Albiach
05 / 03 / 2017 - 14:47

Me pareix bé la solidaritat, però si tens alumnes en classe, que fas amb ells i elles?. No tots els centres acaben a les 12 h. Tampoc pots deixar als alumnes a l’equip directiu, ni enviar-los a casa…I donar la feina a les mares…Ho crec un poc complicat…
Quina solució teniu?

06 / 03 / 2017 - 9:10

Eva: és una potestat del patró efectuar descomptes en el sou per l’exercici del dret de vaga. Una altra cosa és que la patronal, per “simpatia” amb els motius de l’aturada o per la mínima incidència que puga tindre en la jornada, decidisca no aplicar-los. Quan exercim el nostre dret a la vaga, amb l’actual ordenació jurídica, és una de les conseqüències a què ens atenem.
Hola Fina. Vos recomanem que ho feu fàcil i que, a la mida de la realitat del vostre centre, adapteu l’acció reivindicativa. L’important és que es visualitze que la societat es mobilitza per la situació intolerable de violència –física, econòmica i social– contra les dones. L’horari és un imperatiu a l’hora de legalitzar l’aturada. Si per qüestions organitzatives no vos resulta possible atindre’s a ell, utilitzeu si podeu el temps de pati, l’entrada o l’eixida de classe… L’ideal seria que el país s’aturara de 12 a 13h. Però si no és possible, és prou que es veja la vostra adhesió i mobilització,de la manera que siga. També en les manifestacions de la vesprada.

07 / 03 / 2017 - 13:56

Hem afegit en aquesta entrada la resolució dels serveis mínims que ha establit l’administració per a l’aturada de demà. Això hauria de resoldre alguns dels dubtes que heu plantejat. Pel que es refereix a ensenyament, la resolució indica:

9. Ensenyança pública i privada
9.1. En tots els centres: el director del centre en funcions directives, excloent-ne activitats lectives. En cas de vacant o absència justificada, el vicedirector, cap d’estudis, secretari o persona responsable del centre per este orde. En els centres amb més d’un torn d’ensenyança podrà ser rellevat el càrrec directiu que preste el servici per un altre membre de la junta directiva.
9.2. En els centres d’Educació Infantil, Ensenyança Primària i Ensenyança Secundària Obligatòria: un professor per cada etapa educativa, amb un mínim d’un professor per cada sis unitats; addicionalment al que establix l’apartat 9.1
9.3. En els centres específics d’Educació Especial, un educador d’Educació Especial, per cada cinc unitats; addicionalment al que establix l’apartat 9.1
9.4. En els centres d’ensenyança o educació amb internat, a més dels servicis establits en els apartats anteriors es prestaran els servicis propis dels dies festius.

Lola
08 / 03 / 2017 - 9:21

Hablais de personal laboral todo el rato. En empresas privadas también se puede hacer paro con la misma cobertura legal?
Hay que comunicar a la empresa que se está parando o simplemente se para?

08 / 03 / 2017 - 12:08

Lola, la cobertura legal és per a tots els treballadors i treballadores, siguen empleats públics o privats, en els termes de la convocatòria. És a dir, de 12.00 a 13.00h. Convé que comuniques a l’empresa que secundes l’aturada. Si et posen alguna pega, pots descarregar-te el Document de registre de la convocatòria que tens enllaçat al final de l’article de dalt. Totes i tots tenim dret legal a secundar l’aturada.