Drets de les dones

Intersindical qualifica d’èxit la Vaga Feminista

El Sindicat exigeix al president Rajoy una resposta immediata a les reivindicacions de les dones

08 / 03 / 2018 | Intersindical

Intersindical Valenciana qualifica d’èxit la jornada de Vaga General Feminista de 24 hores que s’ha convocat contra la situació de discriminació que pateixen les dones al món laboral. Aquesta es caracteritza per la precarietat, la temporalitat, els salaris més baixos i les jornades més llargues. Una discriminació que es manté en acabar la vida laboral amb unes pensions més baixes que les dels homes.

El Sindicat considera, més enllà del típic ball de dades que caracteritzen aquestes convocatòries, que la Vaga General Feminista ha estat seguida per milers de dones, també molts homes, i que ha servit per visualitzar una situació de desigualtat amb la que cal acabar. A més, es valora molt positivament que les places i carrers de la quasi totalitat dels pobles i ciutats valencianes s’han omplert de dones per reivindicar els seus drets laborals i socials.

Per això, des de la Intersindical Valenciana s’exigeix al President del Govern espanyol que done una resposta immediata a les reivindicacions plantejades per les dones. El govern ha d’escoltar la veu del moviment feminista per posar-se a treballar per negociar i legislar per fer-ho una realitat. Una de les primeres mesures ha de ser la derogació de la reforma laboral que afecta molt negativament les dones, de la mateixa manera que ho fan les reformes de les pensions de 2011 i 2013.

Finalment, Intersindical Valenciana vol felicitar a totes les dones que hi han participat en la jornada de vaga i al moviment feminista per fer una realitat aquesta convocatòria, i anima a les dones i a tota la societat a eixir massivament als carrers aquesta vesprada per acudir a les manifestacions que, amb tota seguretat, seran multitudinàries.