Drets socials

Intersindical Valenciana aposta per la mobilització social per avançar en els drets socials, laborals i econòmics

26 / 07 / 2019 | Intersindical

Intersindical Valenciana considera necessària una mobilització de la societat valenciana per aconseguir un finançament valencià, augmentar les inversions i assolir més competències per millorar les condicions de vida de les valencianes i valencians. Des del Sindicat s’afirma que el govern espanyol ha d’obrir un procés de negociació per acabar amb la discriminació històrica en matèria de finançament i inversions que pateix el poble valencià. Una discriminació que suposa un entrebanc important per a l’autogovern i per desenvolupar polítiques per al conjunt de la població valenciana.

És per això, Intersindical Valenciana aposta per una mobilització que servesca per sensibilitzar la societat valenciana, forçar el govern espanyol a negociar i a posar damunt de la taula tot un paquet de mesures que capgiren l’actual situació. En eixe sentit, es considera que la propera tardor ha de ser una tardor reivindicativa, de lluita i de mobilització. En concret, es proposa que el 9 d’octubre proper tinga un caràcter força unitari, plural, reivindicatiu i transversal per revindicar els drets socials, laborals, econòmics i nacionals de les valencianes i valencians, per la qual cosa, des de la Intersindical Valenciana, s’aposta decididament, perquè la tradicional manifestació reivindicativa de la vesprada servesca per unir totes les organitzacions socials, sindicals i polítiques en aquesta lluita.

Intersindical Valenciana manifesta que cal implementar una agenda valenciana que tinga com finalitat abordar les polítiques socials, laborals i econòmiques per millorar la vida de les treballadores i treballadors i del conjunt de la població. És urgent actuar fermament i decidida per acabar amb la legislació i les mesures que es van posar en marxa durant la crisi, revertir totalment les retallades, recuperar els drets socials, laborals i civils perduts; la qual cosa es concreta en tot un seguit d’iniciatives:  derogar les reformes laborals i de les pensions, apostar per un treball digne, estable i saludable, millorar els salaris, acabar amb la precarietat, la bretxa salarial i les discriminacions en el món laboral i en el conjunt de la societat, potenciar els serveis públics – educació, sanitat, serveis socials, transport…-, implementar una política d’habitatge que garantesca una vivenda digna per a totes i tots, declarar l’emergència climàtica, desenvolupar el Pacte Valencià contra la violència de gènere, derogar la llei mordassa, potenciar l’ús del valencià, aprofundir en l’autogovern i assolir més recursos i més competències amb un millor finançament valencià, entre moltes altres mesures, de forma que contribuïsquen a acabar amb les desigualtats socials i territorials.

Per al Sindicat, per implementar totes aquestes polítiques i per conjurar les amenaces reaccionàries dels discurs feixista que domina a una part de la societat i la dreta espanyola, a partir de la tardor cal una mobilització social sostinguda en el temps que ho possibilite; doncs, sense la lluita no serà possible avançar envers una societat més justa, més lliure i més igualitària.